گروگ ازنگاه دوربین

گروگ ازنگاه دوربین

فتوو بلاک شهربندری گروگ
گروگ ازنگاه دوربین

گروگ ازنگاه دوربین

فتوو بلاک شهربندری گروگ

خوشه خوشه نه

 

 

 

کدخبر: ۱۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۹
سخنگوی طرح تحول اقتصادی: خوشه بندی های اعلام شده، دیگر مبنای عمل نیست
به گزارش "خبرآنلاین"، محمد رضا فرزین امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست گذاری و مطالعات و پژوهش از جمله فعالیت این معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد و اظهارداشت:بررسی برنامه پنجم توسعه ؛ سیاست های کلی اصل 44 و موضوع بحث طرح تحول اقتصادی از جمله فعالیت های این معاونت بود، که صورت پذیرفته است.

وی از ارائه گزارش عملکرد اقتصادی به صورت سالانه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی خبرداد و افزود :این گزارش با گزارش های ارئه شده بانک مرکزی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری متفاوت است و این گزارش به بخش های اقتصادی که تا به حال به آنها پرداخت نشده است می پردازد.

فرزین با بیان اینکه اولین گزارش سالانه وزارت اقتصاد در سال آینده اعلام خواهد شد؛ گفت : در همین زمینه همایشی به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی با بیان آنکه ، هیات وزیران 9 بسته را برای اجرای طرح تحول اقتصادی مصوب کرده است ، تصریح کرد: این بسته ها به دلیل تغییرات قانون هدفمند کردن یارانه ها نسبت به لایحه آن باید تغییرکند.

وی از نهایی شدن بسته حمل و نقل خبر داد و اضافه کرد: بسته حمل و نقل درون و برون شهری که توسط ستاد مدیریت سوخت نهایی شده بود در کارگروه اصلی طرح تحول اقتصادی تصویب شده است و بزودی ابلاغ می شود .

فرزین درباره بسته سیاستی کشاورزی هم، اظهارداشت: این بسته هنوز در کارگروه تخصصی بررسی نشده اما روش های حمایتی مناسبی در آن برای این بخش دیده شده به نحوی که یارانه های تخصیصی در این بخش کمتر از سال جاری نیست.
معاون وزیر اقتصاد از بسته صنعت را به عنوان بسته مرتبط با قانون هدفمند کردن یارانه ها اعلام کرد و گفت: این بسته به صورت مجدد اصلاح شده است که پس از تائید به کارگروه اصلی طرح تحول اقتصادی ارئه می شود.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی در خصوص بسته انرژی و چگونگی تعیین تعرفه های این بخش پرداخت و افزود: با توجه به اینکه متوسط مصرف گاز در 10 سال گذشته 10 درصد ، متوسط واردات روزانه گازوییل و بنزین حدود 20 و 15 میلیون لیتراست و باید تعرفه ها منجر به کاهش مصرف شود.

فرزین تصریح کرد: بسته سیاستی تعرفه های انرژی علاوه بر آنکه باید به سمت تعرفه های قیمتی هدایت شود تا جلوی رشد مصرف در این بخش را بگیرد .

وی افزود : بر اساس قانون دولت موظف است تا پایان برنامه پنجم توسعه قیمت حامل های انرژی نظیر نفت و بنزین و گازوییل 90 درصد و گاز 75 درصد فوب خلیج فارس و برق نیز به قیمت تمام شده ، باشد.

معاون اقتصادی وزارت اموراقتصادی و دارایی گفت: بر همین اساس سه سناریو قیمت موزون ، افزایش نداشتن قیمت برق و گاز برای تولید کنندگان و تغییر قیمت ها در سه گام تدوین شده که البته هیچ کدام هنوز نهایی نشده است.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی بسته سیاست های تجاری و تنظیم بازار را پنجمین بسته مرتبط با هدفمند کردن یارانه ها اعلام کرد و بیان داشت : سیاست های تنظیمی بازار با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تدوین شده است و بر همین اساس کارگروه میزان ذخیره سازی را تعیین کرده اما سیاست های تعرفه ای هنوز در حال مطالعه است.

فرزین از بسته سیاست های پولی به عنوان ششمین بسته عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این بسته توسط بانک مرکزی و معاونت ا قتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تدیون شده و قرار است به شورای پول و اعتبار ارایه و بررسی شود .

وی افزود: بسته نظام باز توزیع نیز از دیگر بسته های هدفمند کردن یارانه ها است که البته این بسته به دلیل ابهاماتی که در هفته های اخیر مطرح شده به صورت مجدد در حال بررسی است.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی ، بسته اجتماعی را هشتمین بسته این قانون دانست و بیان کرد: متولی این بسته وزارت کشور است و رییس جمهوری نیز برای سازماندهی آن دو بخش نامه صادر کرده است.

به گفته فرزین ، ایجاد ستاد هدفمند کردن یارانه ها در وزارت خانه ها و ستاد های استانی هدفمند کردن یارانه را از اهداف بخش نامه های ریاست جمهوری است .

وی نهمین بسته را بسته امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: متولی این بسته وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است ولی هنوز جمع بندی نشده است.

فرزین در ادامه با اشاره به بسته بازتوزیع و منابع تخصیصی به کالاهای اساسی، گفت: در همین راستا بسته ای در خصوص آرد و نان تدوین و قرار است در کارگروه اصلی مطرح شود.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه سه ماه پس از ابلاغ قانون هدفمند کردن باید اجرا شود، گفت: اساسنامه سازمان هدفمند کردن یارانه‌‌ها در کارگروه تحولات اقتصادی تصویب شده است و رییس‌جمهور نهایی کردن آن را منوط به تصویب هیات وزیران کرده است .

سخنگوی اقتصادی طرح تحول اقتصادی دولت در خصوص پرداخت نقدی یارانه ها از طریق سیستم بانکی گفت : با بانک ها هماهنگی های لازم به عمل آمده است و سرپرست خانوارها باید به افتتاح حساب جهت دریافت یارانه نقدی اقدام نمایند و یا انیکه یکی از حساب های موجود خود را به دریافت یارانه اختصاص دهد.

فرزین با اعلام اینکه خوشه بندی خانوار ها اصلاح می شود؛ گفت : خوشه بندی اعلام شده از سوی مرکز آمار ملاک باز توزیع یارانه نیست ولی این به معنای این نیست که این خوشه بندی را کنار بگذاریم و در آینده از آن استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: به هرحال نظام بازتوزیع براساس منابع بازتوزیع آزاد شده است و در سال اول از یک روش عام استفاده می کنیم و حتی ممکن است که کارمندان دولت بر مبنای حقوق یارانه نقدی دریافت کنند.

فرزین تصریح کرد: برمبنای قانون هدفمند کردن یارانه ها به هر خانوار متناسب با سطح درامدشان یارانه نقدی می گیرند.
وی با بیان اینکه سازمان هدفمند کردن یارانه‌‌ها یک سازمان جدید است و حتما باید از منابع موجود استفاده کند، ادامه داد: اعضای مجمع این سازمان در قانون مشخص شده‌اند اما ریاست این مجمع بر عهده رییس‌جمهور خواهد بود؛ اینکه زیر نظر کدام وزارتخانه باشد هنوز مشخص نیست اما ارتباط منسجمی با وزارت رفاه خواهد داشت.

معاون وزیراقتصاد درباره رقم 40 هزار میلیارد تومانی که دولت سال آینده از آزاد شدن منابع هدفمند کردن یارانه‌ها در بودجه در نظر گرفته است، اظهارداشت: تا زمانی که ارقام در مجلس نهایی نشود نمی‌توان اظهار نظری درباره رقم منابع و همچنین میزان بازپرداخت‌ها انجام داد. در این باره فردا جلسه‌ای با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به یک عدد واحد داریم؛ با این حال ما برای هر رقمی که مجلس تصویب کند سناریوی خاصی داریم.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی ودارایی در پاسخ به این سئوال که نظر کارشناسی دولت برای ارائه رقم 40 هزار میلیارد تومان با وجود صحبت‌های نمایندگان مبنی بر غیرقانونی بودن این امر چه بوده است؟ گفت: قطعا این کار بر اساس کارشناسی‌هایی انجام شده است اما اجازه بدهید در این باره با نمایندگان صحبت کنیم که پس از آن اعلام خواهد شد.

او با بیان اینکه دولت اختیار دارد در فرمول 50، 30، 20 که به ترتیب به خانوار، تولید و دولت متعلق است، 10 درصد جابجایی انجام بدهد گفت: هر عددی که مصوب بشود در اساس‌نامه سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها به گونه‌ای دیده شده است که به بنگاه‌های تولیدی به طرق مختلف مثل کمک‌زیان، وجوه اداره‌شده، یارانه سود تسهیلات و قیمت تبعیضی یا تعرفه کمک‌هایی انجام بشود.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی در پاسخ به انتقادات برخی خبرنگاران درباره نحوه اجرای این قانون گفت: ما معتقدیم طبقات غنی بیشتر از یارانه‌ها استفاده می‌کنند چون مصرف‌شان بیشتر است و حتی گر فرض کنیم که به همه افراد کشور به طور مساوی یارانه بدهیم، این به عدالت نزدیک‌تر است.
<><>
 
 
 
نظرات 3 + ارسال نظر
قلم لینک -_- لینک باکس قلم یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:17 ب.ظ http://www.ghalamlink.com

با سلام
آیا دوست دارید وبلاگ شما بازدید زیادی داشته باشد
تنها کافیست لینک خود را در سیستم لینک باکس قلم لینک ثبت کنید و بعد آمار وبلاگ یا سایت شما چندین برابر شود
اول کد لینک باکس را در وبلاگ یا وب سایت خود قرار دهید
<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://www.ghalamlink.com//engine/source.js"></script >
و بعد به سایت قلم لینک بیایید
www.ghalamlink.com
و در قسمت ارسال لینک لینک خود را با نام وبلاگ یا سایت افزوده و پس از تایید ما لینک شما در سایت قرار داده شود
با تشکر مدیریت قلم لینک حتما کد لینک باکس را در وبلاگتان قرار دهید وگرنه وبلاگ شما اصلا لینک نمی شود

ندای قران سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:01 ق.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

بسم الله الرحمن الرحیم

نامه سرگشاده به جوانان مسلمان

سپاس و ستایش خدا یراکه پس از ضعف و ناتوانای قوت و نیرو می بخشد. خدای که به مخلوقاتش بسیار مشفق و مهربان است. نعمتهایش از حیطه شمار بیرون است و گنجینه های جود و کرمش از عطا و بخشش پایان نمی یابد. و درود بی پایان و سلام قروان بر مشعل دار نور پیامبر مان محمد صلی الله علیه وسلم و خاندان و یاران با صفا شان باد.

برادرم!

این جزوه را در حالی برایت نوشتم که قلبم آنرا املا نموده و نصیحت و خیر خواهی پس افزون حامل آن بسوی تو می باشد. تا باشد که مطالب و محتویات آن برایت مفید و سودمند واقع گردد.

پس برادر عزیز! یگانه امید من از تو اینست که دروازه های قلبت را بسوی آن بگشا و در اعماق ضمیرت او را جای بده.

برادرم! اگر چنین کردی، پس بیاری خداوند این جزوه دستت را خواهد گرفت و برایت مفید واقع و سودمند واقع خواهد شد.

برادرم! سخنم با تو درین اوراق از زنده گانی دنیا یا تلخی ها و سختی ها و الام و مصایبش خواهد بود. زنگانی که خداوند ج از آن برایت چنین تصویری کشیده است.

ترجمه: زندگی دنیا را برای آنها به آبی تشبیه کن که از آسمان فرو می فرستیم، بوسیله آن گیاهان زمین سر سبز و در هم فرو می روند. اما بعداز مدتی می خشکد، بگونه که باد ها آنها را بهر سو پراگنده می کند، و خداوند بر هر چیز توانا است.

برادر جوان! مسلماٌ که تو تلخی های زندگی را صبح و شام می چشی، و برادرم، در زندگی دنیا بدتر از ارتکاب معاصی و فرو رفتن در لذایذ مادی و شهوت ها چیزی دیگری تصور نمی شود، چه همین گناهان است که کمرت را شکسته و جو.انی ات را بر تو فاسد کرده است. و عزم و اراده قوی و راسخ را که شایسته یک جوان مسلمان می باشد از تو سلب نموده است.

برادر جوان! واژه جوانی که به آن در عربی (شاب) گفته می شود آیا می دانی که چه معنا دارد؟.

فتو بلاگ بلوچ فتو سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:48 ب.ظ http://www.photobaloch.blogfa.com

با سلام به شما مدیر وبلاگ گروگ وبلاگ جالبی دارید با اجازه بنده شما را لینک نمودم لطفا شما نیز وبلاگ ما را لینک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد